Dzień Otwarty Notariatu
Dzień Otwarty Notariatu organizowany jest od 2010 r. zawsze w ostatnią sobotę listopada w wyznaczonych lokalizacjach w formie bezpośrednich spotkań z notariuszami, w czasie których w indywidualnych rozmowach dzielą się oni wiedzą niezbędną do podjęcia ważnych życiowych decyzji, ale także pozwalającą ustrzec się przed skutkami nieznajomości prawa. Pytań do notariuszy jest z roku na rok coraz więcej – najczęściej dotyczą one bezpiecznych sposobów dysponowania życiowym dorobkiem, uregulowania stosunków majątkowych w małżeństwie oraz procedur związanych z dziedziczeniem. Rejenci informują również o możliwych konsekwencjach podejmowanych decyzji oraz podpowiedzą, jak zabezpieczyć swoje interesy przy dokonywaniu czynności notarialnych.
Organizatorzy DON-u przyjęli założenie, zgodnie z którym udzielane każdego roku informacje prawne dotyczą jednego konkretnego zagadnienia: spadków i dziedziczenia (2010), bezpieczeństwa majątku rodziny (2011), nieruchomości i ksiąg wieczystych (2012), przekazania majątku w rodzinie (2013), bezpiecznej jesieni życia (2014), dziedziczenia (2015), testamentów notarialnych (2016), bezpiecznego przekazania majątku (2017), bezpieczeństwa majątku (2018). W 2019 r. temat brzmiał: „Uczciwie i bezpiecznie. Warto dbać o swój majątek – porozmawiaj o tym z notariuszem”, tegoroczny: „Pilnuj swoich spraw. Chroń majątek. Porozmawiaj o tym z notariuszem”. Temat przewodni nie ogranicza jednak zakresu udzielanych informacji – w czasie indywidualnych spotkań notariusze odpowiadają na pytania dotyczące wszystkich spraw, które można załatwić w kancelarii notarialnej.
Zainteresowanie Dniem Otwartym Notariatu rośnie – ubiegłoroczna edycja była pod tym względem rekordowa: w 29 lokalizacjach z porad udzielanych przez ponad 600 notariuszy skorzystało ponad 3,5 tysiąca osób, zaś w mediach ukazało się ponad 1,1 tysiąca informacji. Statystyki te potwierdzają ogromną potrzebę edukacji prawnej. Odpowiedzią samorządu notarialnego jest kolejna akcja zapoczątkowana w 2015 r. i adresowana bezpośrednio do seniorów Bezpłatny wykład notariusza na uniwersytecie trzeciego wieku.
Aktualna edycja

11. edycja Dnia Otwartego Notariatu
Odbędzie się w sobotę, 28 listopada 2020, godz. 10 – 16. W tym dniu notariusze z całej Polski będą dostępni przez telefon, streaming video, live chat oraz e-mail, aby udzielać bezpłatnych odpowiedzi na państwa pytania.
Porozmawiaj przez telefon
Weź udział w transmisji
W dniu wydarzenia będziemy prowadzili transmisję live na facebooku. Dostępni notariusze odpowiedzą na zadane pytania. Prześlij nam pytanie do notariusza, aby odpowiedział na nie podczas transmisji live.
Przejdź na fanpage
Wejdź na nasz fanpage 28.11.2020,
aby uczestniczyć w transmisji na żywo.
Zadaj pytanie na czacie
aby uruchomić okienko konwersacji i otrzymać dostęp do notariuszy, którzy czekają na twoje pytania.
Temat przewodni tegorocznej edycji brzmi Pilnuj swoich spraw. Chroń majątek. Porozmawiaj o tym z notariuszem – tradycyjnie jednak będzie można porozmawiać z notariuszami na każdy temat związany z dokonywanymi przez nich czynnościami notarialnymi. Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki nowej formule DON-u i przy wykorzystaniu różnych narzędzi komunikacji oraz nowych sposobów promowania akcji jeszcze więcej zainteresowanych niż w latach poprzednich skorzysta tego dnia z możliwości zasięgnięcia informacji prawnej u rejenta. Na jaki temat można porozmawiać z notariuszem? Na każdy związany z czynnościami dokonywanymi w kancelarii, m.in. bezpiecznych sposobów dysponowania życiowym dorobkiem, uregulowania stosunków majątkowych w małżeństwie czy procedur związanych z dziedziczeniem. Notariusze będą informować również o możliwych konsekwencjach podejmowanych decyzji, podpowiadając, jak zabezpieczyć swoje interesy przy dokonywaniu takich czynności jak np. umowy pożyczki.
Patroni wydarzenia
Partner
Strategiczny

PZU
Grupa Kapitałowa Powszechnego Zakładu Ubezpieczeń SA (Grupa PZU) jest największą instytucją finansową w Polsce oraz Europie Środkowo-Wschodniej.
Na jej czele stoi PZU SA, którego tradycje sięgają 1803 roku, kiedy powstało pierwsze na ziemiach polskich towarzystwo ubezpieczeniowe. Spółki Grupy są aktywne nie tylko w ubezpieczeniach na życie, majątkowych i zdrowotnych, ale także w obszarze produktów inwestycyjnych, emerytalnych, ochrony zdrowia i bankowości. Dodatkowo, w ramach partnerstw strategicznych, świadczą usługi assistance dla klientów indywidualnych oraz przedsiębiorstw. Skala i zróżnicowanie działalności rysują pełniejszy obraz PZU. To potężna instytucja finansowa, ale przede wszystkim grupa firm usługowych, których fundamentem działalności jest zaufanie klientów.
Skonsolidowane aktywa Grupy PZU wynoszą 377 mld zł. Grupa cieszy się zaufaniem 22 milionów klientów w pięciu krajach, oferując produkty i świadcząc usługi klientom indywidualnym, małym i średnim firmom oraz podmiotom gospodarczym. Głównym pod względem skali i liczby klientów rynkiem działalności Grupy PZU jest rynek polski, niemniej należące do Grupy spółki zależne odgrywają istotną rolę na rynkach Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy. Według badań spontanicznej znajomości marki PZU osiąga wynik 92%, a w przypadku badań wspomaganej – 100%, co czyni PZU najbardziej rozpoznawalną marką w Polsce. Od 2010 roku spółka PZU SA jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, gdzie – od debiutu – znajduje się w czołówce najwyżej wycenianych i najbardziej płynnych spółek.
czytaj więcej
Patron
Technologiczny

LoVo
Podstawową działalnością LoVo jest świadczenie nowoczesnych usług telekomunikacyjnych w zakresie połączeń telefonicznych i dostępu do Internetu.
LoVo posiada wieloletnią praktykę w branży telekomunikacyjnej, świadcząc usługi dla operatorów oraz klientów biznesowych. Nasza firma jest także jedną z niewielu sieci telekomunikacyjnych specjalizujących się w profesjonalnych usługach dla krajowego i międzynarodowego rynku hurtowego.
czytaj więcej
Patron
Medialny

Polska Press Groupa
Polska Press Grupa to jedna z największych grup medialnych w Polsce, która jest liderem na rynku mediów regionalnych i lokalnych.
Z tytułami prasowymi jest obecna w 15 województwach Polski: pomorskim, zachodniopomorskim,
wielkopolskim, kujawsko-pomorskim, lubuskim, łódzkim, małopolskim, mazowieckim, podlaskim, lubelskim, dolnośląskim, opolskim, śląskim, świętokrzyskim, podkarpackim, gdzie wydaje 20 dzienników regionalnych: Dziennik Bałtycki, Dziennik Łódzki, Dziennik Zachodni, Gazetę Krakowską, Gazetę Wrocławską, Głos Wielkopolski, Kurier Lubelski, Polskę Metropolię Warszawską, Express Ilustrowany, Dziennik Polski, Gazetę Lubuską, Gazetę Pomorską, Kurier Poranny, Gazetę Współczesną, Nową Trybunę Opolską, Echo Dnia, Gazetę codzienną Nowiny, Głos Dziennik Pomorza, Express Bydgoski i Nowości Toruńskie.
Grupa jest również wydawcą blisko 150 tygodników lokalnych oraz bezpłatnej gazety miejskiej Naszemiasto.pl. Polska Press aktywnie rozwija działalność internetową – jej serwisy zajmują 9. miejsce w polskim Internecie z 16 mln użytkowników i zasięgiem 57%.
czytaj więcej
Patron
Medialny

RMF FM
RMF FM oferuje muzykę w formacie AC (Adult Contemporary), programy informacyjne i publicystyczne (m.in. serwisy informacyjne „Fakty”) oraz audycje rozrywkowe.Radio zatrudnia kilkudziesięciu dziennikarzy i reporterów, posiada również korespondentów w najważniejszych stolicach świata. Siedziba RMF FM w Krakowie dysponuje najnowocześniejszym newsroomem w kraju.
RMF FM jest od wielu lat najbardziej opiniotwórczą stacją w Polsce – wg rankingu Instytutu Monitoringu Mediów jest najczęściej cytowaną przez inne media rozgłośnią, m.in. dzięki licznym newsom zdobywanym przez dziennikarzy oraz reporterów śledczych, a także ważnym deklaracjom polityków i ekspertów padającym w „Porannej Rozmowie” Roberta Mazurka i „Popołudniowej Rozmowie” Marcina Zaborskiego.
RMF FM jest też krajowym liderem rankingu mediów cieszących się największym zaufaniem w międzynarodowym badaniu prowadzonym przez Reuters Institute. W 2020 roku aż 72 proc. Polaków zadeklarowało, że ufa RMF FM i ocenia je jako wiarygodne źródło informacji. RMF FM jest polskim liderem tego zestawienia od początku istnienia badania.
czytaj więcej
Patron
Medialny

WP
Wirtualna Polska to holding technologiczny prowadzący działalność mediową oraz e-commerce. Jest właścicielem Strony Głównej WP, posiada również specjalistyczne serwisy tematyczne.
Najpopularniejsze wśród nich to money.pl, WP SportoweFakty czy autocentrum.pl. W branży e-commerce WP działa w obszarach turystyki (m.in. wakacje.pl, nocowanie.pl, eholiday.pl), mody (domodi.pl, allani.pl), wyposażenia wnętrz (homebook.pl) i projektowania domów (extradom.pl), usług finansowych (totalmoney.pl) oraz motoryzacji (superauto.pl). Zgodnie z badaniem Gemius/PBI, w lipcu 2020 roku z produktów internetowych WP korzystało 21,1 mln Polaków.
czytaj więcej
Patron
Medialny

Super express
W tym roku „Super Express” obchodzi swoje 29. urodziny. 22 listopada 1991 r. założyła go grupa dziennikarzy Expressu Wieczornego. Powstał „Express Poranny”, który chwilę później zmienił nazwę na „Super Express”.
Dziś „Superak” czyta 1,4 mln osób tygodniowo. Gazeta niezmiennie od lat dostarcza im rzetelnych informacji, poradnictwa i świetnej rozrywki.
„Super Express” należy do najbardziej multimedialnej grupy w Polsce – Grupy ZPR Media. Do niej należą uznane miesięczniki jak „Murator”, „Architektura”, „Moje Mieszkanie”, „M jak mieszkanie”, „Dobre Wnętrze” i Informatory. Po te miesięczniki sięga aż 2 miliony osób!
Po cenne treści przygotowywane przez dziennikarzy i fachowców pracujących w „Super Expressie” i miesięcznikach można zajrzeć także do internetu na strony: superexpress.pl, eska.pl, eskarock.pl, murator.pl, muratorplus.pl, urządzamy.pl, poradnikzdrowie.pl, mjakmama.pl, tuznajdziesz.pl, mowimyjak.pl, stronywnętrza.pl, podroze.pl i inne. Można posłuchać radia przez Eska Go.
Z siedziby Grupy ZPR przy ulicy Jubilerskiej rozlega się dźwięk najbardziej lubianych przez Polaków radiostacji – nadaje Radio Eska, Vox, Wawa, Eska Rock i Radio Plus. Tu produkowane są programy telewizyjne dla Focus TV i Nova TV, a także wiele hitowych programów dla innych stacji np. kultowa „Jaka to melodia?”.
Firma stawia także na bezpośredni kontakt z odbiorcami, realizując szeroki wachlarz eventów: koncertów, festiwali, imprez, szkoleń, a także targów i wystaw.
czytaj więcej
Partner
merytoryczny

Rzecznik Finansowy
Rzecznik Finansowy pomaga w różny sposób: od poradnictwa, przez interwencje i postępowania polubowne, aż po wsparcie w trakcie postępowania sądowego. Od października 2015 r. do lipca 2020 r. Rzecznik Finansowy udzielił ponad 125 tys. porad, przedstawł 100 tys. wniosków o interwencję i 3676 wniosków o istotny pogląd.
czytaj więcej
Partner
wydarzenia

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców
Patron
Medialny
Dziennik Gazeta Prawna
Kierując się zasadą „Patrzymy obiektywnie, piszemy odpowiedzialnie”, dziennikarze DGP na bieżąco analizują zmieniające się przepisy, wspierając się wyjaśnieniami ministerstw i urzędów. „Dziennik Gazeta Prawna” pomaga w codziennej pracy przedsiębiorcom, księgowym, kadrowym, urzędnikom i prawnikom. Zapewnia bezpieczeństwo w stosowaniu zmieniającego się prawa.„Dziennik Gazeta Prawna” jest najchętniej czytanym dziennikiem ekonomicznym w Polsce – codziennie czyta go 200 tysięcy osób (źródło: PBC, kwiecień-wrzesień 2020).„Dziennik Gazeta Prawna” składa się z dwóch grzbietów – białego o tematyce gospodarczej krajowej i zagranicznej oraz żółtego (Gazeta Prawna) o tematyce prawno-podatkowej. W piątki ukazuje się magazynowe wydanie DGP, w którym treści newsowe ustępują miejsca tematyce bliskiej tygodnikom opinii: społecznej, biznesowej, kulturalnej oraz poświęconej nowościom technologicznym.
czytaj więcej
Broszury do pobrania
Materiały prasowe do pobrania
Notatka prasowa
Materiały graficzne